dinsdag 4 december 2012

Tijdloos... Een agnost is iemand die het niet weet of ook niet hoeft te weten of iets 'waar' is. Bijna was ik zo'n agnost geworden... Je kunt immers niet weten wat er allemaal te weten valt? Of wat denk je van de mensen die 'ietsist' zijn geworden. We geloven wel dat er 'iets' is. Bijna was ik 'ietsist' geworden... Ik begrijp het zo goed hoe je tot zo'n levensgevoel of innerlijke overtuiging kunt komen... Maar ik ben Christen. Met hart en ziel. Ik kan niet anders. Ik geloof gewoon in Jezus' authentieke voorbeeld en probeer iets goeds te doen met alles wat Hij mij leerde. Ik probeer hem na te volgen. Maar ik heb helaas niet alle antwoorden op alle vragen. Maar er is iets dat mij zegt dat het klopt wat Hij zei. Dat geloof in Hem volg ik na, schrijf ik met HOOFDLETTERS. Ik vind het tegelijk fantastisch om, wat betreft mijn ouwbakken geloof, naast de tijd te staan waarin ik leef en er ook weer middenin te leven. Victor van Heusden NB. Je vindt ons nieuwe programma voor het voorjaar weer op de website.